تخفیف خرید لوله ها تا 24خرداد ماه
 
تاریخ امروز : مرداد ۶, ۱۴۰۳ ۰۳:۱۸

لوله های فیبر نوری -مخابرات

لوله های فیبر نوری -مخابرات به لوله‌هایی گفته می‌شود که حامل کابل‌های فیبر نوری هستند. آن‌ها از کابل‌های نوری محافظت کرده و آن‌ها را در یک مسیر امن از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال می‌دهند. این لوله‌ها ممکن است روی زمین و یا زیرزمین سیر کنند و به منزله غلافی برای حمل و محافظت از کابل‌های نوری در نظر گرفته شوند.

شما می‌توانید انواع لوله های فیبر نوری -مخابرات را از همین صفحه خریداری کنید. همچنین اگر نیاز به اطلاعات بیشتری درباره این لوله‌ها دارید، ما در همین صفحه اطلاعات مورد نیاز شما را ارائه کرده‌ایم.

 

لوله فیبر نوری چیست و چه فرقی با کابل و فیبر نوری دارد؟

اصطلاحات «لوله های فیبر نوری -مخابرات»، «فیبر نوری» و «کابل نوری» به جنبه‌های مختلف سیستم‌های ارتباطی فیبر نوری اشاره دارد. بیایید تفاوت بین این اصطلاحات را بررسی کنیم.

فیبر نوری

فیبر نوری رشته‌ای نازک و انعطاف‌پذیر از شیشه یا پلاستیک است که سیگنال‌های نوری را برای اهداف مخابراتی منتقل می‌کند. فیبرهای نوری، بلوک‌های ساختمانی اصلی سیستم‌های ارتباطی فیبر نوری هستند. آن‌ها برای انتقال سیگنال‌های نور در فواصل طولانی با حداقل از دست دادن سیگنال طراحی شده‌اند.

کابل نوری

کابل نوری (یا کابل فیبر نوری) بسته‌ای از یک یا چند فیبر نوری است که در لایه‌های محافظ محصور شده‌اند. این کابل معمولاً از موادی مانند PVC یا کولار ساخته می‌شود. هدف اصلی یک کابل نوری محافظت و بسته‌بندی فیبرهای نوری است. کابل‌های نوری برای انتقال داده‌ها در فواصل طولانی‌تر و اتصال نقاط مختلف یک شبکه به هم استفاده می‌شوند. آن‌ها شبیه سیم‌های معمولی هستند، با این تفاوت که به جای فیبرهای مسی، انواع شیشه‌ای فیبر را که به‌صورت جداگانه با لایه‌ای از پلاستیک پوشیده شده‌اند را حمل می‌کنند.

لوله های فیبر نوری -مخابرات

لوله های فیبر نوری -مخابرات که به آن‌ها protective conduits گفته می‌شود، معمولاً به لوله‌هایی در سایزهای ۳۲ میلی‌متر الی ۱۲۵ میلی‌متر و به صورت کلاف اطلاق می‌شود که برای محافظت از کابل‌های نوری در برابر آسیب فیزیکی، عوامل محیطی و سایر خطرات احتمالی، دور آن قرار می‌گیرند. هر لوله فیبر نوری، با توجه به قطر خود، می‌تواند تعداد محدودی کابل فیبر نوری را در خود حمل کند.

مزایای استفاده از لوله های فیبر نوری -مخابرات

کابل‌های فیبر نوری به‌شکل بدون پوشش منتقل نمی‌شوند، بلکه آن‌ها در داخل لوله های فیبر نوری -مخابرات از جایی به جای دیگر انتقال می‌یابند. استفاده از این لوله‌ها، با مزایای زیر همراه است:

محافظت از کابل در برابر آسیب‌های فیزیکی

قرار‌دادن کابل‌های فیبر نوری در لوله‌های محافظت، آن‌ها را در برابر آسیب فیزیکی ناشی از عوامل خارجی مانند حفاری، فعالیت‌های ساختمانی یا ضربه‌های تصادفی محافظت می‌کند. لوله های فیبر نوری -مخابرات به‌عنوان یک مانع عمل کرده و از کابل‌ها در برابر آسیب احتمالی محافظت می‌کند.

جلوگیری از نفوذ رطوبت

این لوله‌ها، از رسیدن رطوبت به کابل‌های فیبر نوری جلوگیری می‌کنند. رطوبت می‌تواند عملکرد فیبرهای نوری را در طول زمان کاهش دهد، بنابراین نگه‌داشتن آن‌ها در یک مجرای خشک به حفظ یکپارچگی سیگنال کمک می‌کند.

سهولت نصب و نگهداری

لوله های فیبر نوری -مخابرات نصب و نگهداری کابل‌های فیبر نوری را قابل کنترل‌تر می‌کنند. تکنسین‌ها می‌توانند بدون نیاز به حفاری گسترده به کابل‌ها دسترسی داشته باشند و آن‌ها را تعویض کنند.

سازماندهی و تفکیک

این مجراها امکان مسیریابی سازمان‌یافته چندین کابل را فراهم کرده و مدیریت و تفکیک انواع مختلف کابل‌ها مانند کابل‌های برق و ارتباط را آسان‌تر می‌کند. این سازمان‌دهی به جلوگیری از تداخل بین کابل‌ها کمک می‌کند.

تسهیل تغییرات در آینده

استفاده از این لوله‌ها انعطاف‌پذیری لازم را برای ارتقاء و تغییر در آینده فراهم می‌کند. اگر نیاز به نصب کابل‌های جدید باشد، می‌توان آن‌ها را بدون ایجاد مزاحمت از کانال‌های موجود عبور داد.

 

جنس لوله های فیبر نوری -مخابرات

این لوله‌ها می‌توانند از مواد مختلفی مانند فولاد ضد‌زنگ، فولاد گالوانیزه، فلز انعطاف‌پذیر، پلی اتیلن، روکش پی وی سی و فایبرگلاس ساخته شوند.

انتخاب جنس لوله، وابسته به شرایط محیطی و اهداف است. به‌عنوان مثال، می‌توانید لوله‌ای را انتخاب کنید که برای محافظت در برابر ضربه و ساییدگی طراحی شده است؛ یا ممکن است نوعی از لوله های فیبر نوری -مخابرات را انتخاب کنید که بتوانند در برابر گازها و دمای شدید مقاومت کنند. حتی می‌توانید لوله‌های مقاوم در برابر آب دریا، روغن‌ها و اسیدها را پیدا کنید که به شما این امکان را می‌دهد که کابل‌های خود را در سخت‌ترین شرایط منتقل کنید.

انواع مختلف لوله های فیبر نوری -مخابرات

لوله های فیبر نوری -مخابرات به انواع زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • SPR-AS/SPR-VA : این لوله‌های انتقال، مدل‌های ویژه فولاد ضدزنگ و فولاد گالوانیزه هستند که برای سیستم‌های الکترونیکی نوری طراحی شده‌اند. مزیت اصلی استفاده از این نوع لوله‌ها، فشار جانبی و مقاومت کششی آن‌ها است. این لوله‌ها انعطاف‌پذیر هستند.
  • SPR-PVC-AS/SPR-PVC: این لوله‌ها دارای روکش PVC و فولاد گالوانیزه هستند. آن‌ها بسیار متنوع و در عین حال انعطاف‌پذیر هستند. مقاومت کششی زیادی داشته و در برابر ضربه و سایش از کابل‌های فیبر نوری محافظت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند از کابل‌های فیبر در برابر شرایط آب‌و‌هوای سخت محافظت کرده و در برابر روغن‌ها، اسیدها و آب دریا مقاومت کنند.
  • FDW-VA FDW-VA :لوله‌های مارپیچ‌های ویژه‌ای هستند که برای فناوری موج‌بر و حسگر پرتو طراحی شده‌اند. آن‌ها از فولاد ضد‌زنگ تشکیل شده و از کابل‌ها در دماهای شدید محافظت می‌کنند. این لوله ها می‌توانند در محدوده دمایی تا ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد و تا منفی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد کار کنند.
  • PSL-VA/PS-VA: این لوله‌ها دارای استحکام خمشی عالی هستند که امکان انعطاف‌پذیری خوب آن‌ها را فراهم می‌کند. لوله‌های PSL-VA و PS-VA از مارپیچ بافته‌شده از فایبرگلاس، روکش لاستیکی سیلیکونی و فولاد ضد‌زنگ ساخته شده‌اند.

 

به‌طور کلی انواع مختلفی از لوله های فیبر نوری -مخابرات برای حمل کابل‌های فیبر نوری در شرایط مختلف طراحی شده‌اند. همه آن‌ها از کابل‌ها و رشته‌های فیبر نوری داخل آن‌ها محافظت کرده و علاوه‌بر این، امکان تغییرات و سامان‌دهی بیشتر کابل‌ها را فراهم می‌کنند.

شما می‌توانید انواع لوله های فیبر نوری -مخابرات را از همین صفحه خریداری کنید. همچنین اگر درباره این لوله‌ها سوالی دارید، آن را با کارشناسان ما مطرح کنید تا در اسرع وقت جواب خود را بگیرید.

پیمایش به بالا