تخفیف خرید لوله ها تا 24خرداد ماه
 
تاریخ امروز : شهریور ۲۶, ۱۴۰۳ ۲۲:۲۰
لوله های قطره ای

ویژگی های لوله

  •  رنگ : مشکی / آبی

  • جنس پلی اتیلن

  • مدل :۲۰۰۱

  • فشار :۲۰بار

تاریخ امروز: ۱۴۰۳-۰۶-۲۶ ۲۲:۲۰
امکان پرداخت در محل
ارسال به سراسرکشور
گارانتی یکساله محصولات

لوله های قطره ای

لوله های قطره ای که اکثرا از جنس پلی اتیلن هستند، روش آبیاری محصولات و گیاهان را متحول کرده‌اند. این لوله‌ها، که به‌عنوان ابزار مهم آبیاری قطره‌ای (trickle irrigation) نیز شناخته می‌شوند، وسایلی بسیار کارآمد و دقیق برای رساندن مستقیم آب به ریشه گیاهان هستند. آن‌ها ثابت کرده‌اند که با کاهش هدر‌رفت آب و افزایش بازده محصول، کمک زیادی به صنعت کشاورزی می‌کنند.

شما می‌توانید لوله های قطره ای را از همین صفحه خریداری کنید. همچنین، اگر نیاز به اطلاعات بیشتری درباره این محصولات دارید، در این صفحه مزایای مختلف لوله های قطره ای، نحوه عملکرد آن‌ها و انواع مختلف موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد.

اگر علاقه‌مند به یادگیری بیشتر در مورد این فناوری نوآورانه هستید، به خواندن ادامه دهید!

 

لوله های قطره ای چه هستند؟

همان‌طور که ذکر شد، لوله های قطره ای نوعی لوله نرم و منعطف، از جنس پلی اتیلن هستند که برای رساندن مستقیم آب به ریشه گیاهان طراحی شده و آبیاری کنترل‌شده و کارآمد را تضمین می‌کنند. پلی اتیلن کم‌چگالی (LDPE) ماده‌ای است که معمولاً در ساخت لوله‌های آبیاری قطره‌ای استفاده می شود.

با توجه به کم‌چگانی‌بودن این لوله‌، از آن‌ها به‌عنوان لوله «لودن» (Low Density) نیز یاد می‌شود. علاوه‌بر این‌ها، لوله‌های پلی اتیلنی قطره‌ای با نام شلنگ آبیاری قطره ای، شلنگ مخصوص آبیاری قطره ای، لوله آبیاری دریپر ، لوله پلی اتیلن ۱۶ میلی‌متر و شلنگ آبیاری قطره ای نیز شناخته می‌شوند.

از آن‌جا که LDPE بسیار انعطاف‌پذیر است، لوله‌ها ساخته شده با آن نیز کاملا منعطف هستند و در برابر تخریب ناشی از نور خورشید، شرایط آب و هوایی و کود کاملا مقاومت می‌کنند.

این لوله‌ها در طول خود دارای سوراخ‌هایی هستند که توسط قطره‌چکان یا دریپر پر می‌شوند و مکانیزم خروج آب از آن‌ها با فشار است. به‌عبارت دیگر، وقتی فشار در داخل لوله افزایش می‌یابد، آب از قطره‌چکان‌ها خارج شده و در پای گیاه می‌ریزد.

علاوه‌بر این‌ها LDPE قابل بازیافت است و به پایداری محیط زیست کمک می‌کند. برای به حداقل رساندن اثرات‌ زیست‌محیطی باید از روش‌های صحیح دفع و بازیافت پیروی کرد. علاوه‌بر آب، می‌توان مخلوط آب و سم را نیز به این روش به پای گیاه ریخت.

ظاهر این لوله‌ها به رنگ مشکی، با یک نوار آبی در طول لوله است.

سایز لوله های قطره ای

لوله های قطره ای در سایزهای مختلف ساخته می‌شوند. آن‌ها دارای ۶ تا ۳۲ میلی‌متر قطر خارجی هستند که قطر ۶ میلی‌متر آن‌ها به‌عنوان «لوله ماکارونی» شناخته می‌شود. معمولا قطرهای ۱۶ و ۲۰ میلی‌متری کاربرد بیشتری را دارد.

ضخامت بدنه این لوله‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. ۱/۲ و ۱/۴ میلی‌متر دو ضخامت معمول دیواره شلنگ است. به‌طور معمول هرچه ضخامت دیواره بیشتر باشد، مقاومت و کیفیت لوله قطره‌ای بیشتر است و می‌تواند در برابر استرس‌های محیطی بیشتر دوام بیاورد.

این لوله‌ها معمولا در کلاف‌های ۴۰۰ تا ۵۰۰ متری به فروش می‌رسند که وزن آن‌ها بر حسب ضخامت بدنه لوله ۵/۱۰ تا ۲۱ کیلوگرم می‌باشد. لازم به ذکر است که طول‌های کم‌تری از این لوله‌ها نیز موجود هستند. برای مثال ۵۰، ۱۰۰و ۲۰۰ متر. با این حال باید به این موضوع توجه کنید که با اضافه‌کردن طول لوله، فشار آن کاهش می‌یابد و ممکن است آبیاری به‌طور موثر انجام نشود. برای بهترین تاثیر، لازم است طول لوله به حداکثر ۶۰ متر محدود گردد.

لوله های قطره ای

فشار مجاز برای لوله های قطره ای

لوله های قطره ای نباید با فشارهای بسیار زیادی پر شوند. فشار بیش از حد مجاز می‌تواند به لوله آسیب وارد کرده و سبب خرابی آن شود. حداکثر فشار مجاز در این لوله‌ها ۴ بار است.

فاصله دریپر در لوله‌های پلی اتیلن آبیاری قطره ای

فاصله قطره‌چکان‌های نصب‌شده در طول شلنگ می‌تواند تغییر کند. اما معمولا فاصله‌های ۲۰، ۳۰ و ۴۰ سانتی‌متر رایج است. با توجه به نیاز خریدار می‌توان فاصله بین قطره‌چکان‌ها را تنظیم کرد.

مزایای لوله پلی اتیلن برای آبیاری قطره‌ای

لوله‌های پلی اتیلن (PE) به دلیل مزایای بی‌شماری که دارند یک انتخاب محبوب برای ساخت لوله های قطره ای محسوب می‌شوند. در این‌جا برخی از مزایای کلیدی استفاده از پلی اتیلن برای لوله های قطره ای را بررسی می‌کنیم.

انعطاف‌پذیری

پلی اتیلن یک ماده انعطاف‌پذیر است که کار با آن آسان بوده و به‌خوبی و آسانی نصب می‌شود. این انعطاف‌پذیری به‌ویژه در شرایطی که لوله باید در اطراف موانع حرکت کرده یا از روی زمین‌های ناهموار عبور کند، سودمند است.

ماندگاری

پلی اتیلن ماده‌ای بادوام و مقاوم است که می‌تواند در شرایط مختلف محیطی مقاومت کند. در برابر تخریب ناشی از نور خورشید (اشعه ماوراء بنفش)، مواد شیمیایی و سایش مقاوم است و عمر طولانی دارد.

وزن سبک

لوله‌های پلی اتیلن سبک‌وزن هستند و حمل، جابه‌جایی و نصب آن‌ها آسان است. این ویژگی به‌ویژه برای سیستم‌های آبیاری در مقیاس کوچک‌تر و در شرایطی که سهولت کار ضروری است مفید است.

مقرون‌به‌صرفه

لوله های پلی اتیلن اغلب در مقایسه با سایر مواد مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. ترکیبی از دوام و مقرون‌به‌صرفه‌بودن، لوله‌های پلی اتیلن را به یک انتخاب محبوب برای لوله های قطره ای کوچک و بزرگ تبدیل می‌کند.

مقاومت در برابر خوردگی

پلی اتیلن در برابر خوردگی مقاوم است، که به‌ویژه در کاربردهایی که منبع آب ممکن است حاوی مواد معدنی یا مواد شیمیایی باشد که می‌تواند لوله‌های فلزی را خراب کند، سودمند است. این مقاومت به طول عمر بیشتر سیستم آبیاری کمک می‌کند.

طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها

لوله‌های پلی اتیلن در طیف وسیعی از اندازه‌ها، در دسترس هستند که امکان انعطاف‌پذیری در طراحی سیستم را فراهم می‌کند. قطرهای مختلف را می‌توان بر اساس نیاز آبیاری خاص گیاهان یا محصولاتی که در حال آبیاری هستند، انتخاب کرد.

اصطکاک کم

لوله‌های پلی اتیلن، سطوح داخلی نسبتاً صافی دارند که منجر به اصطکاک کم‌تری در مقایسه با سایر مواد لوله می‌شود. این ویژگی به حفظ کافی فشار آب در سراسر سیستم کمک می‌کند.

هنگام انتخاب اندازه و طول لوله های قطره ای پلی اتیلنی، مهم است که الزامات خاص سیستم آبیاری، از جمله عواملی مانند فشار آب، شرایط محیطی و نوع گیاهان آبیاری‌شده را در نظر بگیرید. لوله‌های پلی اتیلن گزینه‌ای همه‌کاره و قابل اعتماد برای بسیاری از کاربردهای آبیاری قطره‌ای هستند.

پیمایش به بالا